Zaplaťte Vaši objednávku přes platební bránu GOPAY či bankovním převodem a získejte při nákupu nad 600 Kč dopravu ZDARMA. V objednávce zadejte kód kuponu: PLATIMONLINE

Věc, která přežila Warťase

Pamatujete na Wartburg? Automobily této značky patřily v bývalém socialistickém bloku k nejoblíbenějším vozidlům. Na nejrozšířenější řadu 353 se v pořadníku čekalo až 15 let Mít doma Warťase znamenalo patřit k movitějším občanům a milovníkům „rychlých strojů“. Vozidlo z bývalé NDR bylo fáro, které dokázalo uhánět rychlostí až 130 kilometrů v hodině, což byla na poměry východního bloku docela slušná jízda. Bez povšimnutí nebyl ani prostorný a pohodlný interiér a úložný kufrový prostor.

Wartburg 353 byl v Německu sériově vyráběn 22 let. Za tu dobu byl jen mizerně inovován, a tak se záhy po roce 1989 ukázalo, že nesnese srovnání se Západem. Automobilka začala mít velké existenční problémy. Když šel Warťas v roce 1966 do velkovýroby, byl považován za moderní auto, které toužil každý mít. Ten stejný vůz však po pádu berlínské zdi neměl vůči Volkswagenu nebo Audi sebemenší šanci. Za deset tisíc marek se dal koupit ojetý golf na zcela jiné technologické i designové úrovni.

wartburg-2384983_960_720

Přes hendikep Východního bloku se automobilka hned tak nevzdala. Na trh přišla ještě s modelem 1.3, jehož výroba stála o několik tisíc marek víc, než za kolik se auto prodávalo. Prosperitě nepomohl ani motor z koncernu Volkswagen, který se do „jednatrojek“ začal montovat. Ještě dva roky se podařilo automobilce vzdorovat proti osudu. Poslední vůz vyjel ze strojové linky 10. dubna 1991 s pořadovým číslem 1837708. Značka Wartburg se stala historií. Opuštěné továrny dnes využívá firma Opel.

Jediným doplňkem, který Wartburgy přežil, byl ikonický růženec, který se pro ochranu vozu, řidiče i posádky houpal na téměř každém zpětném zrcátku. Autorůženec je jakýmsi andělem strážným, který má jediný úkol - zabránit dopravní kolizí a ztrátě na životech. Máte ho taky?

car-cemetery-1281388_960_720

Auto - růženec Madona ze skleněných mačkaných perel v červené barvě – designově vymazlený kousek, který má líbivý look a padne jako ulitý do auta všem ženám

Auto - růženec ze skleněných mačkaných perlí v černo-bílé barvě – klasika mezi autorůženci, jež neurazí žádného muže a typově bude ladit s většinou automobilových značek

Auto - růženec ze skleněných mačkaných perlí v barvě hnědý proužek – decentní doplněk, tvarovaný dílčími prvky ve tvaru srdíčkových peciček je oblíben pro své netradiční barevné ztvárnění

Všechny auto-růžence jsou vyrobeny v z dílny firmy JHP Duňka s.r.o. z Jablonce nad Nisou, která má tradici od roku 1992. Jde o ryze ruční výrobu. Každý kus je tedy unikátní. Uvedené rozměry se tedy mohou v závislosti na ketlování lišit +/- 5% z uvedené délky.